خبر مهم | جزئیات تازه نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت:در حال حاضر همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند 30 هزار میلیارد تومان اعتبار است و ودولت برای تامین آن باید شرکت های دولتی را واگذار کند.
خبر مهم | جزئیات تازه نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان
کد خبر : ۱۰۷۰۹

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به همراه یک ماه معوق سایر سطوح از دیگر اقدامات وزارت کار در سال 1401بود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.
تصمیم جدید برای تغییر نحوه محاسبه حقوق کارمندان | مبلغ حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲
مهرداد گودرزوند چگینی گفت: در حال حاضر همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند 30 هزار میلیارد تومان اعتبار است و ودولت برای تامین آن باید شرکت های دولتی را واگذار کند.
نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ضمن اشاره به اینکه دولت برای تامین مالی همسان سازی حقوق بازنشسته ها فروش ۳۰ هزار میلیارد تومان اموال در نظر گرفته است، گفت: همچنین ۳۰ هزار میلیاد تومان برای نوسازی کشاورزی دولت باید از محل مولدسازی بخش دارایی ها تامین کند.
مهرداد گودرزوند چگینی با بیان اینکه در شرایط کنونی ده ماه از سال گذشته و اگر بودجه سال ۱۴۰۱ تامین نشود عملا برنامه های کشور اجرا نمی شوند، افزود: باید دولت برخی از شرکت ها را به بخش خصوصی واگذار کند تا ضمن اینکه هزینه های خود را در بخش نگهداری این اموال کاهش دهد ، بخش خصوصی هم از این دارایی ها برای توسعه اشتغال بهره مند شود.
او با تاکید بر اینکه وزارت امور اقتصاد و دارایی باید از واگذاری ها به عنوان راهکارهای خروج از کسری بودجه حرکت کند، تصریح کرد: پیش از این دولت خیلی در واگذاری دارایی ها مازاد خوب عمل نکرده و شاید دستگاه های دولت خیلی تمایلی به اجرای آن ندارند اما اگر به سمت مولدسازی نرویم با مشکل مواجه خواهیم شد.
در سال جاری دولت موضوع افزایش حقوق نیروهای مسلح و همچنین همسان سازی حقوق بازنشسته ها را در نیمه امسال اجرایی کرد و بخشی از این اعتبارات در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی نشده بود، به همین دلیل هزینه مازادی را ایجاد کرده که می تواند به کسری بودجه کشور دامن بزند، از این رو دولت باید شفاف سازی کند که این ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای همسان سازی حقوق بازنشسته ها در نظر گرفته از کجا تامین خواهد شد؟ هرچند وزارت اقتصاد اعلام کرده که از محل واگذاری دارایی ها تامین می شود، اما جزئیات آن هنوز اطلاع رسانی نشده و از آنجایی که بودجه 1402 هم در حال بررسی است ابتدا باید وضعیت اعتبارات سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
روز نو
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ارسالی در
بله دولت فقط به کارمندان و بازنشستگان خودش افزایش حقوق و همسانسازی میده ولی ما بازنشستگان تامین اجتماعی باید همش برای گرفتن حقمون فریاد بزنیم 10 ماه از سال گذشت هنوز 25%همسانسازی 1400 و افزایش آن در 1401 وضعیتش مشحص نیست چه برسه به همسانسازی 1401 . چرا اینقدر تبعیض میزارید. حقوق کارمندان وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو و دانشکده ها رو چند بار در سال افزایش میدید و تازه حق ویژه بهشون میدید و حقوق بازنشستگان دولتی رو چند بار متناسب سازی میکنید . ولی ما بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز منتظریم تا 25 درصد باقیمانده سال 1400 رو بگیریم و تازه بعدش افزایش سال 1401 و خدامیدونه که چقدر باید منتظر همسانسازی 1401 باشیم
خدایا بداد ما بازنشستگان تامین اجتماعی برس